feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Carian entri blog

Terkini





Bola: SP5+D'Sentral vs Staff UKM (Tewas 2-3)

Labels:

Oleh Khai@BSP


Gambar: Barisan pemain SP5 dan D'Sentral


Gambar: Aksi memanas badan


Gambar: Penyerang utama

Seri Putra, Ahad 21 Feb 2010. Pasukan veteran SP5 dan D'Sentral (SP5D) telah bergabung menentang pasukan Staff UKM. Bagaimanapun pasukan kita tewas 2-3 kepada Staff UKM.

Pasukan Staff UKM dilihat sejak mula dilihat mempunyai kelebihan kerana memiliki pemain yang masih muda berbanding pasukan SP5D. Bagaimanapun pasukan SP5D mempunyai ramai pemain yang boleh bertukar (keluar-masuk) dalam masa yang singkat. Dianggarkan pasukan SP5D mempunyai 4 pasukan lengkap yang boleh bertukar setiap 10 minit.

Dan seperti dijangkakan, pasukan UKM terlebih dahulu mendahului dan mengawal permainan. Separuh masa pertama menampakkan permainan berat sebelah dengan kebanyakan serangan dilakukan oleh pasukan UKM. Penyokong SP5D juga nampaknya seperti telah pasarah dan seakan-akan menerima takdir yang pasukan SP5D akan tewas dengan jaringan yang besar.

Walaupun pasukan SP5D cuba sedaya upaya untuk bangkit dengan membuat pertukaran hampir keseluruahan pemain sebelum separuh masa pertama, bagaimanapun UKM mendahului dengan jaringan 2-0 apabila wisel separuh masa dibunyikan.


Gambar: Gol pertama Staff UKM


Gambar: Beberapa saat sebelum bola menerjah masuk untuk gol kedua Staff UKM


Gambar: Pemain simpanan memanaskan badan

Separuh masa kedua dimulakan dengan pertukaran keseluruhan pemain termasuk penjaga gol oleh pasukan SP5D. Pertukaran membuahkan hasil dengan kawalan bole yang lebih kemas oleh pemain pasukan SP5D. Hasilnya dua jaringan dirakamkan oleh SP5D. Di saat-saat, keputusan seri mungkin menjadi titik nokhtah perlawanan ini, pasukan UKM mengubah keputusan dengan jaringan ketiga mereka. SP5D masih cuba melancarkan serangan, tetapi gagal sehingga wisel penamat. SP5D tewas kepada Staff UKM 2-3.





Penafian

Pengendali blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat dalam laman web ini.