feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Carian entri blog

Terkini





SEORANG MURID SRA BSP DISERANG ANJING LIAR - 24 OKT 2011

Untuk makluman, pagi tadi 24 Okt 2011 lebeh kurang jam 7.00 pagi, seorang murid Sekolah Rendah Agama BSP bernama Fatimah Zaharah binti Aminuddin dari Seksyen 2, Bandar Bukit Mahkota telah diserang oleh sekumpulan 6 ekor anjing liar di kawasan padang di dalam kawasan sekolah.  Ketika kejadian murid tersebut berjalan seorang diri.  Akibat dari serangan anjing tersebut mangsa mendapat kecederaan gigitan anjing dikedua bahagian peha, betis dan cakaran bahagian belakang badan.  Pada awal kejadian, saksi seorang penduduk di Apartmen Vista Seri Putra yang melihat kejadian menjerit dari rumahnya dan didengari oleh pekerja kantin sekolah lalu memberi bantuan menghalau anjing tersebut dari terus mengigit mangsa.

 

Mangsa dibawa ke Pusat Kesihatan BSP untuk rawatan dan seterusnya Pusat Kesihatan merujuk mangsa ke hospital PPUKM (ibu mangsa adalah seorang Doktor di PPUKM) kerana kecederaan gigitan agak terlalu dalam ke dagingnya.  Semasa saya menghubungi bapa mangsa lebih kurang jam 3.45 petang ini, beliau memberitahu bahawa anaknya akan dimasukkan ke bilik pembedahan lebeh kurang jam 4.00 petang dan kemungkinan dimasukkan ke Wad Warga HUKM di tingkat 7 selepas pembedahan untuk pemerhatian.

 

Pihak MPKj telah pun membuat operasi selepas kejadian dan dapat menangkap seekor anjing liar.  Pihak MPkj akan terus membuat operasi untuk memerangkap dan menangkap anjing liar tersebut pada malam ini di dalam kawasan SRA BSP.

 

Sekian, dimaklumkan.

 

Norizan bin Hj Sulaiman

BHDSB

 








Penafian

Pengendali blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat dalam laman web ini.